UČNI CENTER ZA ELEKTROPNEVMATIKO
Napredne tehnologije in nova dognanja na področju avtomatizacije zahtevajo od zaposlenih stalno pridobivanje in posodabljanje znanja ter kompetenc. Poznavanje elektropnevmatike, ki združuje električne in pnevmatske sisteme za avtomatizacijo in vodenje procesov, je bistveno za vzdrževanje avtomatiziranih linij ter za prepoznavanje in odpravljanje napak. Enostavnih, ročnih del je vse manj, kjer zadoščajo zgolj dobre ročne spretnosti, vedno več pa je nalog, ki zahtevajo zahtevnejša tehnična znanja.
  | Rosita Razpotnik  | 

Zaradi hitrega napredka tehnologij je na trgu dela težko najti kadre, ki so že usposobljeni za specifične, najsodobnejše sisteme. Napake pri vzdrževanju avtomatiziranih sistemov lahko povzročijo prekinitve proizvodnje in visoke stroške, kar povečuje pritisk na zaposlene.
Tehnologija se nenehno razvija, zato morajo zaposleni redno obnavljati svoje znanje. Veliko povpraševanje po teh kadrih povečuje konkurenco med podjetji, ki se borijo za najboljše strokovnjake. Zato je potrebna velika skrb, da dobre kadre ohranimo v podjetju. Poleg tega opažamo, da je tudi med mladimi premalo zanimanja oziroma zavedanja o teh kariernih možnostih in priložnostih, ki jih ponujajo tehnični poklici.
Pred nekaj meseci je Razvojni sektor predlagal vzpostavitev učnega centra, v katerem bi naše zaposlene (nove in obstoječe) usposabljali za samostojno delo na avtomatiziranih linijah, zlasti na linijah C25, EFI, NV ... Tak način usposabljanja smo že pred leti izvedli z dvema skupinama zaposlenih, ki smo jih predvideli za vzdrževalce oziroma operaterje podobnih linij. Tokrat je cilj vzpostaviti učni center, ki bo stalno skrbel za ustrezno usposobljenost zaposlenih.
Zaposleni v timu, ki ga sestavljajo vodstvo Razvojnega sektorja, vodstvo tehničnega področja, kadrovska služba in nekateri strokovnjaki, so se pred nekaj meseci zbrali in dogovorili o aktivnostih:
1/ Določili smo cilj, ki ga želimo doseči – naš cilj je opremiti zaposlene s specifičnimi veščinami, potrebnimi za samostojno, kakovostno in učinkovito delo na avtomatiziranih linijah. Prenos znanja bo potekal neprekinjeno.
2/ Učni načrt in metode dela – učna vsebina bo sestavljena iz strokovnih tem, ki jih bodo udeleženci najprej osvojili prek razpoložljivih e-vsebin, nato pa znanje poglabljali z praktičnim usposabljanjem na delovnem mestu. Tema vključuje osnove avtomatizacije, pnevmatike in elektropnevmatike, razumevanje različnih strojev in opreme, diagnostiko in odpravljanje napak ter preventivno vzdrževanje.
3/ Določili smo lokacijo usposabljanja – na začetku se bo teoretično znanje pridobivalo v enem delu obstoječih prostorov (sejna soba, timske sobe …) ter praktično na delovnem mestu. Ker bo del usposabljanja tudi učenje na demonstracijski tabli, bo ta postavljena v primeren prostor, ki takšno izobraževanje omogoča.
4/ Nabavili smo ustrezno opremo – potrebne licence za uporabo e-učilnice, demonstracijsko dvostransko belo tablo za praktično usposabljanje ter komplet komponent za osnovno pnevmatiko in elektropnevmatiko.
5/ Brez dobrih strokovnjakov/mentorjev ni učinkovitega prenosa znanja – vzpostavljena je ekipa notranjih strokovnjakov z območja avtomatizacije in tehnologije. Ti interni izobraževalci se redno usposabljajo in sledijo sodobnim trendom ter imajo potrebno pedagoško in andragoško znanje.
6/ Kdo bodo udeleženci usposabljanja – naši obstoječi in novi zaposleni, ki morajo nadgraditi svoje znanje ali je njihovo znanje nezadostno. Skupine se bodo oblikovale postopoma, glede na nujnost pridobivanja znanja.
Zavedamo se, da bo treba posebno pozornost nameniti motivaciji zaposlenih, saj pomanjkanje motivacije zmanjšuje njihovo pripravljenost za učenje in napredovanje. Pomembno je ustvariti okolje, ki spodbuja rast in razvoj – tako osebni kot strokovni. To vključuje možnosti izobraževanja in usposabljanja, podajanje konstruktivne povratne informacije, prepoznavanje dosežkov in napredovanje ter vzpostavljanje kulture, ki se osredotoča na vrednoto nenehnega učenja.