Vpiši besede in poišči vsebino eg:
fuse,arrestor,00110115 technical...
Zadnja iskanja
Tehnična podpora
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

OPTI 4.0  - sporočilo za javnost

 

V podjetju ETI d.o.o. smo v zadnjem desetletju poleg intenzivnih vlaganj v razvoj izdelkov in trgov veliko pozornost posvečali tudi digitalizaciji celotnega podjetja.

 

Ta je temeljila na izdelani digitalni strategiji in posledica katere so bili posamezni izvedbeni projekti. Ti so pokrili ključna področja celovite digitalne preobrazbe podjetja, pri čemer se je prva faza digitalne preobrazbe načrtovala in izvedla skupaj z dvema partnerjema: Inova IT in VIAR d.o.o. Skupaj s partnerjema se je izvedel projekt pod imenom OPTI 4.0 – Oblikovanje pametne tovarne v Industriji 4.0. Pomembna osnova omenjenemu projektu digitalne preobrazbe je tudi leta 2021 prejeto nacionalno priznanje Tovarna leta.

 

Projekt OPTI 4.0 se je pričel 1.5.2022 ter formalno zaključil 31.3.2024. Njegova vrednost je znašala 5.680.020 €, od tega pa je obsegalo EU/SLO sofinanciranje 2.197.540 €. Naložba je del ukrepov slovenskega načrta za okrevanje in odpornost, ki ga je financiral Mehanizem za okrevanje in odpornost skozi mehanizem JR Digit NOO.

Cilj projekta OPTI 4.0 je bila izvedba digitalne preobrazbe podjetja ETI ob sodelovanju dveh naprednih tehnoloških partnerjev, Inova IT in VIAR. Projekt je obsegal vzpostavitev tehnoloških, organizacijskih, človeških, procesnih in poslovnih zmogljivosti, ki zagotavljajo in bodo tudi v prihodnje zagotavljale preoblikovanje podjetja ETI v “pametno podjetje”. Na ta način se podjetje hitreje uči, bolj učinkovito vključuje v nove verige vrednosti in je sposobno bolj agilno odgovarjati na spremembe v ekonomskem in družbenem okolju ter dviguje svojo konkurenčnost na trgu.

Projekt OPTI 4.0 je obsegal več med seboj komplementarnih sklopov (pod)projektov s katerimi so vsi trije konzorcijski partnerji izvedli načrtovano digitalno preobrazbo, oziroma njen prvi korak.

Prvi sklop E-commerce je bil posvečen predvsem t.i. »Customer Journey«. Podjetje je razvilo in optimiziralo digitalno prodajno platformo, ki omogoča enostavnejšo in učinkovitejšo interakcijo s strankami ter povečanje prodajnih kanalov preko spleta. Fokus je bil na izboljšanju uporabniške izkušnje in razširitvi dosega na globalni ravni.

V drugem sklopu se je podjetje lotilo digitalizacije proizvodnje. Podjetje je implementiralo sisteme za vodenje proizvodnje (MES) in pri tem tudi izvedlo PoC (Proof of Concept) po konceptu UNS – UnifiedNamespace. Cilj je bil izboljšati učinkovitost, nadzor in avtomatizacijo proizvodnih procesov, kar je pripeljalo do optimizacije in višje stopnje nadzora nad proizvodnimi linijami.

S tretjim sklopom se je digitaliziralo ključne poslovne procese. To je vključevalo revizijo in redefinicijo nabavno-logističnih procesov, RR procesov, procesov projektne pisarne (PJM), odločevalskih procesov in procesov upravljanja s podatki. Te spremembe so poskrbele za večjo preglednost, hitrejši pretok informacij in učinkovitejše odločanje.

Poseben pomen in vlogo pri digitalni preobrazbi podjetja imajo kadri in kadrovska funkcija v podjetju, zato je četrti sklop naslavljal področje digitalnega delovnega mesta. Podjetje je uvedlo pobude za dvig digitalnih kompetenc zaposlenih in vzpostavilo digitalna orodja, ki omogočajo fleksibilno delo na daljavo, boljšo povezanost in sodelovanje med zaposlenimi. Poseben poudarek je bil na izobraževanju zaposlenih za boljše razumevanje in uporabo digitalnih orodij.

Ker je temelj kakovostnega in varnega digitalnega poslovanja podjetja tudi njegova kibernetska varnost, se je v petem sklopu poskrbelo za sistemsko ureditev kibernetske varnosti za dvig odpornosti. Podjetje je sistematično uredilo področje kibernetske varnosti, z vzpostavitvijo robustnih varnostnih rešitev, ki ščitijo podatke in zagotavljajo odpornost proti kibernetskim grožnjam. Cilj je bil povečati varnost poslovanja in zmanjšati tveganja, povezana z digitalnimi grožnjami.

Partner, podjetje Inova IT, je skupaj z ETI zasnoval in izvedel štiri ključne sklope in sicer: digitalni dvojček, lojalnostni sistem (LS) z večkanalnimi marketinškimi in trženjskimi rešitvami za segmenta B2C in B2B, digitalno kartoteko izdelkov temelječa na tehnologiji veriženja podatkov (angl. blockchain) ter digitalni sistem za upravljanje in vodenje projektov in poslovnih procesov. S temi projekti je podjetje ETI dopolnilo in nadgradilo svoje digitalne zmogljivosti predvsem na področju bolj učinkovite proizvodnje, izboljšanja upravljanja odnosa s kupci ter vodenja procesov in posameznih projektov.

Zaradi specifičnih potreb po hitrem učenju in še posebej po naprednih oblikah prenosa znanja v sodobnem svetu sta bila del projekta tudi (pod)projekta podjetja VIAR, ki sta dopolnjevala in povezovala na eni strani področje digitalnega delovnega mesta in na drugi strani področje digitalizacije proizvodnje. Temu sta bila namenjena njihova projekta e-Learning za I4.0 ter vizualizacija proizvodnje z VR.

S povezovanjem in integracijo opisanih tehnologij v okviru sodelovanja partnerjev, je podjetje ETI uspešno zaključilo proces prve faze digitalne preobrazbe, pri čemer sta bila izjemno pomembna dva učinka: hitro, poglobljeno učenje na eni strani ter začetek postopne spremembe kulture in miselnosti na drugi strani. S tem se je podjetje tudi praktično pripravilo na novo digitalno obdobje.

S projektom OPTI 4.0, ki predstavlja prvo in temeljno fazo digitalne preobrazbe skladne z digitalno strategijo podjetja postaja ETI pametna tovarna, ki je sposobna hitro in učinkovito odgovarjati na zahteve in spremembe na trgu ter se povezovati v nove digitalne verige vrednosti. Že danes podjetje na podlagi zanesljivih in »real-time« podatkov pripravlja bodoče verjetne scenarije ter sprejema pomembne operativne in strateške odločitve. Zaposleni z novimi orodji tudi prevzemajo drugačno in bolj samostojno vlogo pri načrtovanju in še posebej pri izvajanju svojih nalog, postajajo pa tudi bolj opolnomočeni. To omogoča podjetju, da je bolj prilagodljivo in odzivno in da ob nižjih stroških tudi povečuje svojo poslovno in operativno učinkovitost. V naslednji fazah digitalne preobrazbe in nadaljnjem procesu kontinuiranega izboljševanja bo podjetje sledilo zastavljeni digitalni strategiji.

 

 


 

www.noo.gov.si.

 

 

 

 

 

 

Vaša košarica je prazna.
/images/video/NY2025/Greetings_sl-SI.pngsl-SI